lördag 31 mars 2007

Är jag inte snygg eller?

Ikväll var jag och såg ett stycke på Sparbanksbörsen i Fjugesta. "Alla snygga heter Micke", heter det. Har fått mycket god kritik, men jag måste tyvärr säga att jag inte blev berörd på så sätt som jag hoppats.
Kanske har jag för höga krav? Möjligt, men jag tror inte det. Detta var en professionell föreställning, som haft en kunnig regissör. Många bilder var väl genomtänkta och berättelsen var väl berättad. Men jag blev aldrig berörd. Jag förstod vad hon berättade, men inte varför hon valt att berätta denna historia.
Jag talade med några bekanta ur publiken efteråt, det verkade som om kvinnor hade tyckt mer om den än män. Kan det vara så att berättararten gick bättre fram till kvinnor än män? I så fall är det ju spännande, men på ett helt annat plan.
På senaste tiden har jag sett mycket som varit mediokert. Nästa teater jag ser måste bli något i hästväg, annars börjar jag snart tröttna på att vara publik.

Inga kommentarer: