onsdag 28 mars 2007

Grodan Drar Alltid Ensam

Ännu en dag läggs till historien. Ikväll har det varit körträning. Det har varit gamla låtar i ny kostym. Sånger vi sjungit förr, men nu med nya arrangemang. Det har varit gôrkul, som vanligt. Jag var hur trött som helst innan jag åkte iväg till träningen. Väl där blev det bara roligare och roligare ju längre kvällen led. Jag sjöng så in i he-vete falskt på ett ställe, så jag bara bröt ihop och gapskrattade.
Det gick bättre nästa gång. Lät riktigt bra till slut. Vi håller på att lära oss Bellmans Måltidssång endast på gehör. Inga noter alls. Och en ganska rolig andrastämma. Hela kören sjunger stämman, och jag sjunger solo. Det är svårt att "överrösta" hela kören, men samtidigt enormt roligt.

Nu ska jag bara kika på "Fråga Olle", som jag spelat in, och sedan ska jag försöka komma i säng.
Godnatt på er!

Inga kommentarer: