torsdag 22 mars 2007

Vad ska ske med ATK?

Fick ikväll reda på att regionförbundets chef Magnus Persson vill träffa oss i ATR-Örebro län för att diskutera framtiden för amatörteaterkonsulenten (ATK). Det kan vara så att han vill (Magnus Persson, vill säga) att vi ska ta över huvudmannaskapet för den tjänsten. Vilket i sin tur skulle innebära att jag skulle bli en sorts arbetsgivare. Vem kunde ana det?
Nåja, jag är inte övertygad om att ATR skulle vara den optimala huvudmannen för en ATK. Även om vi skulle vilja att han arbetar mot alla föreningar och enskilda i länet som på något sätt håller på med amatörteater, skulle vi i ett skarpt läge vara tvungna att prioritera våra medlemmar först och främst.
Jag vet inte om jag vill se en sådan framtid. När jag är tvungen att ställa olika amatörer mot varandra. Well, only time will tell, som man säger på utrikiska. Vi ska ha en snabb sammankomst på tisdag för att lägga upp en strategi.

Inga kommentarer: