lördag 24 mars 2007

Biltvätt





När jag ändå var ute och åkte så tänkte jag passa på att tvätta bilen. I automattvätt, naturligtvis. Inte orkar jag tvätta för hand, inte när en hel vinter ska tvättas bort.
Men, när jag köpt min tvätt och kört fram och ställt in mig i kön. Vad händer då? Naturligtvis brakar tvätten ihop och lägger av. Han som var före mig i kön fastar inne i tvätten...
Turligt nog kommer personalen till hjälp och får igång den igen. Ett tag var jag övertygad om att jag skulle vara tvungen att åka därifrån med en lika smutsig bil som jag kom dit med.
Men till slut, efter att personalen ringt några samtal, tryckt på några knappar, öppnat en låda, tryckt på någon slags återställare, så kom den igång igen och jag kunde köra in och få den mesta skiten bortspolad.

Inga kommentarer: