onsdag 9 april 2008

Tomt i huvudet *poff*

Fick för mig att skriva ett inlägg, men är helt tom i huvudet. Det är i och för sig ingen ovanlighet, att mitt huvud är tomt, vill säga. Det händer rätt ofta. Senast i går kväll.

Vi skulle repetera våra sång och dansnummer (från revymusikalen "Nöjesfabriken" inför en konsert vi ska ge ikväll. Jag hade gått igenom mina danssteg i huvudet innan och tänkte; "Det går väl bra det här." När det var dags för mig att äntra scenen så ställer jag mig i redoposition, väntar in musikintrot och börjar dansa. Det går som en dans (förlåt uttrycket) och jag fortsätter med att sjunga. Sedan kommer ett soloparti där jag ska dansa igen och... *poff* helt tomt i huvudet. Jag minns inte ett steg. Jag fattar ingenting. Jag bara står still, fastfrusen! Sedan sista versen och så är det slut.

Vilken djäkla tur att det var repetition. Hoppas att det går bättre ikväll. Att jag minns stegen. För sämre kan inte gå.

Inga kommentarer: