tisdag 17 juli 2007

Kuriren är hemma igen


Har kommit hem från en underbart skön (men kanske inte så vilsam) långhelg i Stockholm. Jag har haft en underbar tid där. Underbart sällskap, skapligt bra teater på Fjäderholmarna, underbara utflykter till t ex Vaxholm, badat jacuzzi med champagne och jordgubbar och mycket, mycket mer...

Idag på jobbet var det liiite tungt. Huvudet ville inte riktigt vara med och tankarna var någon annanstans, på en väldigt speciell person.
Just nu så sitter jag och går igenom post och räkningar som dimpt ner under min frånvaro. Det är mindre roligt, men tyvärr nödvändigt.

När jag var där uppe i Stockholm, så ringde en vän och bad mig om en tjänst. Han skulle köpa en gitarr, och undrade om jag kunde kolla den och ta med den hem. "Visst, det ska vi väl kunna ordna." tyckte jag. Jag fick kontakt med säljaren, kollade gitarren och plockade med den.
Idag när jag överlämnade den till köparen så fick jag en mycket trevlig överraskning; jag fick som tack för besväret en flaska champagne!!! Han vet att jag älskar denna dryck.
Tack ännu en gång, jag vet att du ibland läser min blogg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Väntar med spänning på omdöme på "bubblet".

Mr Blues sa...

Kommer, självklart.