söndag 13 maj 2007

Gourmetbesök

Jag hade besök av en kär vän i helgen. Hon var här med sin nya pojkvän. Direkt när jag skakade hand med honom så fick jag en god kontakt. Kände med en gång att det här var en person jag gillade. Och det visade sig också vara sant, på mer än ett plan. Det visade sig att de hade en underbar överraskning på lut.

Det första vi gjorde efter att jag hämtat dem vid tåget var att åka och handla mat. De skulle tillreda en måltid! Bjuda mig på middag.
Johan (pojkvännen) är kock och satte så fort vi kom innanför dörren igång att gå igenom mina skåp och lådor för att finna kastruller, knivar och andra verktyg. Därefter full fart vid spisen och ugnen. Jag och Ulrika blev utkörda ur köket.


En underbar doft spred sig genom lägenheten, och när vi satte oss till bords så fick även gommen sitt. De bjöd på lammfärsbiffar, glaserade rotfrukter, en sorts "syltad" glaserad rödlök, och en tzatzikisås till detta.
Kan bara säga att jag njöt verkligen i stora drag. Inte nog med detta. Som grädde på moset så fick jag en literflaska med whisky. En Auchentoshan, singlemalt från låglandet.

Behöver jag säga att de är välkomna precis när som helst?

2 kommentarer:

Pendlaren sa...

Har du fyllt år, eller?

Mr Blues sa...

Inte i år, ännu.