måndag 12 mars 2007

Resan mot "En midsommarnattsdröm" har börjat.






















Idag satt jag och Jonatan (regissören) och talade kring min rollfigur, Niklas Botten.
Han är en rolig/komisk figur, och jag är rädd för komik. Jag anser mig inte vara någon komisk skådespelare. Det finns de som gör komiska roller bra mycket bättre än jag i vårt sällskap.
Nu när jag läst texten så tror jag dock att jag klarar av denna roll. Komiken hos Botten bygger på att han tar sig själv på så stort allvar. Gör man honom allvarlig och utan billiga stickrepliker, så blir det säkert bra. Bara jag kan hålla mig till manus och inte börja improvisera...

Nej, det är inte jag på bilden. Det är Niklas Botten i Commedia Gillets version. Han blir förvandlad till en åsna, och han fattar inte det. När han känner sug efter hö så ser han det som något naturligt. Inte ett dugg konstigt.

Inga kommentarer: